| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Makine Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:27.02.2021 15:21:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAK-0216 | Mekanizma Tekniği | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 4. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Doç. Dr. Fatih TAYLAN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Mekanizma Tekniği dersinin amacı: Mekanizmaların çeşitlerini, çalışma prensiplerini, serbestlik derecelerini öğretmek, mekanizmaların analitik ve geometrik-çizim metotlarına göre analizi ve sentezi yaptırmak, mekanizma tasarımı konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak | Dersin İçeriği | Mekanizma tekniğine giriş ve temel kavramlar, Mekanizmaların sınıflandırılması, Serbestlik derecesi, Mekanizmaların serbestlik derecelerinin hesabı, Dört uzuvlu mekanizmalar, Krank biyel mekanizması, Mekanizmaların Uzuvları ve Grashof Teoremi, Mekanizmaların kinematik analizi, Mekanizmaların konum analizi, Dört çubuk mekanizması sentezi, Krank-Biyel Mekanizması Sentezi, Kam mekanizmaları, Planet dişli sistemleri, Kinematik sentez
| Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:12.01.2024 12:15:00) | | Temel Kavramları Öğrenmek | | Uzay, Mafsal ve Mekanizma Serbestlik Derecelerini Öğrenmek | | Dört çubuk ve krank biyel mekanizmalarını analiz etmek | | Grafiksel ve Analitik Olarak Mekanizmaları Sentezlemek | | Kam mekanizmaları ve planet dişli mekanizmalarını öğrenmek |
|
| | | |
|
|
| |