| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Makine Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:04.03.2022 15:20:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAK-0108 | Dinamik | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi Mevlüt Yunus KAYACAN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Dinamikle ilgili temel kavramların verilmesi. Maddesel noktaların doğrusal ve eğrisel hareketinin incelenmesi. Maddesel noktanın kinetiği. İş ve enerji ilkesinin incelenmesi.
| Dersin İçeriği | Dinamiğin tanımı ve prensipleri, maddesel noktanın kinematiği, maddesel noktanın doğrusal hareketi, uzayda eğrisel hareket, düzlemde eğrisel hareket, dik koordinatlar, normal ve teğetsel koordinatlar, kutupsal koordinatlar. Bağıl hareket, kinetiğin temel kavramları, Newton?un 2. hareket kanunu, iş, güç ve enerji. Impuls ve momentum
| Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:08.07.2021 08:24:00) | | 1) Dinamiğe ilişkin temel kavramları kavrama | | 2) Hareket parametrelerini anlama, temel bağıntıları öğrenme ve hesaplayabilme | | 3) Maddesel nokta hareket tiplerini öğrenme, hareket parametrelerine ilişkin bağıntıları uygulayabilme | | 4) Maddesel nokta kuvvet-kütle-ivme ilişkilerini anlama, temel bağıntıları öğrenme ve değişik problemlere uygulayabilme | | 5) Maddesel nokta iş ve enerji bağıntılarını anlama. | | 6) Impuls ve momentum kavramlarını anlama |
|
| | | |
|
|
| |