| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Makine Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:08.07.2021 10:04:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAK-0101 | Temel Elektrik Elektronik | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Sefer KUTLU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | elektrik ve elektronik devrelerini, öğrenimine temel oluşturacak kavramları, malzemeleri, devre şeması okuma, elektrikli ölçü aletlerini kullanma, elektrikle ilgili kanunları ve bunlarla ilgili hesaplama bilgi ve becerilerini kazandırmak. | Dersin İçeriği | Elektron, elektrik akımı, yalıtkanlar, elektriksel kanunlar, devre elemanları ve RLC devreleri, taşıtlardaki elektrik ve elektronik sistemlerin incelenmesi. Elektriksel büyüklükler ve bunların diğer birimlere dönüştürülmesi, hesaplanması, ölçü aletlerinin özellikleri ve osilaskopların incelenmesi ve çeşitli ölçümlerin gerçekleştirilmesi. Elektrik devreleri, seri, paralel, karışık devreler, devrelerle ilgili arızaların tanımlanması (kısa devre, açık devre), devre elemanlarını kullanarak seri, paralel, karışık devrelerin oluşturulması | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:10.05.2024 11:19:00) | | Elektrik ve elektronik devrelerini öğrenmek | | Öğrenimine temel oluşturacak kavramları öğrenmek | | Devre şeması okuma | | Elektrikli ölçü aletlerini kullanabilme | | elektrikle ilgili kanunları ve bunlarla ilgili hesaplama bilgi ve becerilerini kazandırmak. |
|
| | | |
|
|
| |