| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Mekatronik Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:15.01.2024 15:03:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MKM-237 | Sayısal Elektronik Sistem Tasarımı | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç. Dr. Abdullah GENÇ | Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erhan ERYİĞİT Arş. Gör. Mehmet YÜCEL | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Öğrencinin sayısal devrelerin mantıksal tasarımı ile ilgili temel bilgileri öğrenmesi. Olaylara mantıksal açıdan bakma yeteneğinin kazandırılması. Karmaşık problemleri daha küçük parçalara ayırıp daha kolay çözebilme yeteneğini kazandırmak. Daha üst sınıflardaki sayısal sistem tasarımı için temel teşkil edecek düşünce ve teorik bilgisinin geliştirilmesidir. | Dersin İçeriği | Analog sayısal kavramları, sayı sistemleri ve sayı sistemleri arasındaki dönüşüm. RTL, TTL lojik kapıları. Karşılaştırıcılar, Direnç transistor mantık kapıları, seri paralel iletişim yöntemleri, TTL entegreleri ile lojik kapılar kullanarak toplama ve çıkarmak işlemlerinin yapılması. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:15.01.2024 15:11:00) | | Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları ve dijital sinyalleri kavrayabilme. | | Sayısal mantık devrelerinde kullanılan sayı sistemlerini ve kodlarını kavrayabilme. | | Boolean cebri teoremlerini bilir ve analiz edebilme. | | Lojik fonksiyonları sadeleştirebilme. | | Kombinasyonel devre elemanlarının temel çalışma özelliklerini bilme. | | Kodlayıcı, Kod Çözücü, Çoğullayıcı tasarımları yapabilme. |
|
| | | |
|
|
| |