| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Mekatronik Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:08.02.2021 15:52:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MKM-105 | Teknik Resim I | 2,0 | 1,0 | 0,0 | 2,5 | 4,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | 3-Fatih TAYLAN 4-Nurettin AYDOĞDU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Makine parçalarının imalat resimlerini teknik resim kurallarına ve ISO standartlarına göre çizmek, ölçülendirmek, yüzey durumunu tanımlamak, üç görünüş ve kesit görünüşlerini elde etmek, teknik resim kurallarına göre yazı yazmak ve çizmektir. | Dersin İçeriği | Teknik resimde; çizgi çeşitleri, norm yazı ve çeşitleri, temel geometrik çizimler; çokgen çizimleri, elips, oval çizimleri, perspektif çizimi; Perspektif çeşitleri, (Dimetrik, Trimetrik, İzometrik perspektifler), iş parçalarının görünüşlerinin çizimi Ölçek, ölçeklendirme Meslek ile ilgili semboller, kesit alma ve yüzey işaretleri. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:28.12.2019 10:36:00) | | Teknik yazı yazmak, antetli teknik resim kağıdını tanımlayabilmek. | | Çizgi çeşitlerini ve yay çizimlerini yapmak. Yaylar ile üçgen, elips, beşgen, sekizgen gibi geometrik çizimleri yapmak. | | Perspektif ve izdüşümü kavramak. | | Üç görünüş ve perspektif çizimler yapmak. | | Perspektifte ölçülendirme yapmak. | | Yarım, tam kesit görünüşleri çizmek. | | Yüzey işaretlerini tanımlamak |
|
| | | |
|
|
| |