| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:09.02.2021 10:45:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | INM-806 | Doğal Afetler ve Afet Yönetimi | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Dr. Öğrt.Üyesi Ayşe BÜYÜKÜNSAL | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | - | E-Posta | aysekacar@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | - | İş Telefonu | - | Dersin Amacı | Deprem temel mühendislik büyüklüklerini kavrama, depremin fiziksel etkilerini öğrenme, çalışmalarında kullanılan araç-gereçleri bilme arama kurtarma teknikleri, ilk yardım ve acil tedavi işlemlerini bilme | Dersin İçeriği | Standartlar, Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Afet Yönetiminin Unsurları, Tehlike ve risk analizi, Dahili ve harici kaynaklar, Doğal afet nedir? Doğal afet türleri nelerdir. Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar. Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar. Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar. Dünyada ve Türkiyede bilinen doğal afetler. Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar. Deprem esnasında yaşanan sıkıntılar. Sel baskını esnasında yaşanan sıkıntılar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:12.01.2024 14:48:00) | | doğal afetleri tanır ve alınması gereken önlemleri bilir | | Afet Bilinici Kazanır | | deprem Öncesi ne yapılması gerekir bilir | | deprem anında ne yapılması gerekir bilir | | deprem sonrası ne yapılması gerekir bilir |
|
| | | |
|
|
| |