| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:22.02.2023 21:38:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | CET-205 | Akışkanlar Mekaniği | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof.Dr. Özlem TERZİ | Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yusuf YAŞIR | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bu dersin amacı mühendis ünvanı alacak bireylere fiziksel olayları fizik yasalara göre yorumlama ve modelleme yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca akışkanlar mekaniği ile ilgili temel kavramlar verilerek, sıvıların özellikleri, hidrostatik haldeki akışkanlar ve akışkanların basıncı, akışkanların kinematiği ve akış tiplerini kavratmak ve su mühendisliğinde karşılaşılan problemlerin çözümünü yaptırtmak | Dersin İçeriği | Temel kavramlar, akışkanlar ve özellikleri, hidrostatik basınç dağılımı, akışkanların kinematiği, bir boyutlu akışkanların temel denklemleri, ideal akışkanların bir boyutlu akımları, gerçek akışkanların bir boyutlu akımları, ideal akışkanların iki boyutlu akımları, Bernoulli denklemi | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:14.01.2024 01:10:00) | | Akışkanlar ve özelliklerini yorumlama
| | Hidrostatik basınç dağılımı ve bir noktadaki basıncın değerini hesaplama
| | Akışkanların kinematiğini yorumlama
| | İdeal akışkanların bir boyutlu akımlarının hesabını yapma
| | Gerçek akışkanların bir boyutlu akımlarının hesabını yapma |
|
| | | |
|
|
| |