| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:28.03.2024 18:25:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | EEM-451 | Özel Elektrik Makinaları | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 7. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | 3-Ramazan ŞENOL | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Özel elektrik makinalarının yapıları ve kullanım alanlarının öğrenilmesi sağlanır. | Dersin İçeriği | Senkron-asenkron motor. Çift beslemeli asenkron motor. Yüksek frekans motorları. Lineer makinalar. Frenleme motorları. Harici rotorlu motorlar. Titreşim motorları. Tambur motorlar. Çok fazlı komutatör motorlar. Schrage motoru. Tek fazlı komutatör motorlar. Histerezis motorları. Yanıcı ortamlar için elektrik motorları. Adım motorları. Relüktans ve Anahtarlamalı Relüktans Motorlar. Fırçasız DA Motorlar. Servo motorlar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:28.03.2024 18:37:00) | | Elektrik makinalarının çalışma prensiplerini, tasarımını ve işleyişini anlama. | | Asenkron ve senkron motorların yapısını, özelliklerini ve çalışma prensiplerini inceleme. | | DC ve AC jeneratörlerin tasarımını yapma ve performansını değerlendirme yeteneği kazanma. | | Özel elektrik makinelerinin verimli kontrol yöntemlerini belirleme ve uygulama becerisi kazanma. | | Endüstriyel uygulamalar için elektrik makinelerinin performansını optimize etme ve uygunluklarını değerlendirme. |
|
| | | |
|
|
| |