| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Mekatronik Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:21.03.2024 16:00:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | TKF-416 | Staj | 0,0 | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 10,0 | 8. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi Melik Ziya YAKUT | Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erhan ERYİĞİT | Ofis Yeri | | E-Posta | ziyayakut@isparta.edu.tr
| Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | 2462146760
| Dersin Amacı | Mekatronik Mühendisliği Bölümü için staj dersinin amacı, öğrencilerin üniversite eğitimi sırasında edindikleri teorik bilgi ve pratik becerileri gerçek iş hayatı durumlarında uygulamalarına olanak sağlamak ve bu sayede öğrencilerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Staj sürecinde öğrenciler, mekatronik mühendisliği alanındaki çeşitli işleyişler, uygulamalar ve teknolojiler hakkında derinlemesine bilgi edinirler. Ayrıca, öğrenciler mühendislik problemlerini çözme, ekip içinde çalışma, iletişim becerileri ve etik davranış gibi profesyonel yetkinliklerini geliştirme fırsatı bulurlar. Staj, öğrencilerin mezuniyet sonrası kariyer hedeflerine uygun olarak sektördeki potansiyel işverenlerle tanışmaları ve mesleki ağlarını genişletmeleri için önemli bir fırsattır. Bu deneyim, öğrencilere mühendislik uygulamalarının toplumsal ve çevresel etkilerini gözlemleme ve değerlendirme olanağı da sağlayarak, onları topluma ve çevreye duyarlı mühendisler olarak yetiştirmeyi amaçlar. | Dersin İçeriği | Endüstriyel Uygulamalar: Öğrenciler, mekatronik mühendisliği ile ilgili alanlarda faaliyet gösteren işletmelerde veya araştırma kurumlarında çalışma fırsatı bulurlar. Bu süreçte, endüstriyel robotlar, otomatik kontrol sistemleri, akıllı üretim teknolojileri ve sensörler gibi konularda uygulamalı deneyim kazanırlar.
Mühendislik Problemlerinin Çözümü: Staj süresince öğrenciler, gerçek hayatta karşılaşılan mühendislik problemlerini analiz etme ve çözme fırsatı elde ederler. Bu süreç, problem tanımlama, çözüm geliştirme ve uygulama aşamalarını kapsar.
Proje Yönetimi ve Takım Çalışması: Öğrenciler, staj yaptıkları kurumlarda verilen projelerde görev alarak, proje yönetimi ve takım içinde etkili çalışma becerilerini geliştirirler. Proje planlama, zaman yönetimi ve ekip içi iletişim gibi konularda deneyim kazanırlar.
Mesleki ve Teknik Beceriler: Staj, öğrencilere mekatronik mühendisliğine özgü mesleki ve teknik beceriler kazandırma amacı taşır. Bu beceriler arasında makine tasarımı, elektronik devreler, programlama, otomasyon sistemleri ve benzeri konular yer alabilir.
İş Sağlığı ve Güvenliği: Öğrenciler, staj yaptıkları süre boyunca iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun çalışma prensipleri hakkında bilgi edinirler. Bu, mühendislik mesleğinin önemli bir yönüdür ve öğrencilerin bu alandaki farkındalıklarının artırılması amaçlanır.
Mesleki Etik ve Sorumluluk: Staj programı aynı zamanda öğrencilere mühendislik etiğine uygun davranış modelleri ve mesleki sorumluluklar hakkında temel bilgiler verir. Bu sayede, öğrenciler etik değerlere önem veren profesyoneller olarak yetişirler. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 40 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 30 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 30 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:21.03.2024 16:12:00) | | Endüstriyel uygulamalar ve gerçek dünya mühendislik problemlerine ilişkin kapsamlı bir anlayış kazanma.
| | Mühendislik çözümlerini tasarlama, uygulama ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi.
| | Takım çalışması ve çok disiplinli projelerde etkin iletişim kurabilme yeteneği.
| | Mesleki ve etik sorumlulukların anlaşılması ve uygulanması.
| | Kariyer hedefleri ve mesleki gelişim yönünde net bir yol haritası oluşturma.
|
|
| | | |
|
|
| |