| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Orman Fakültesi Orman Endüstrisi Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:17.01.2023 14:59:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | OEM-2305 | Ahşap Kurutma Teknolojisi | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 5. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Halil Turgut ŞAHİN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Kurutma, buharlama ve ısıl işlem teknikleri ve uygulanması konularını öğrenmek. | Dersin İçeriği | Kurutmanın temelleri ve tanımlanması. Odun-su ilişkileri. Kurutma yöntemleri (Doğal kurutma tekniği, klasik kurutma, Özel kurutma Metotları) Kurutmayı ve kurutma süresini etkileyen faktörler. Kurutma kusurları, ölçülmesi ve önlenmeleri. Kurutma fırınları ve kurutma düzenleri. Fırında kurutma esasları ve kurutma programları,Güneş enerjisinin kurutmada kullanımı, Buharlama metotları ve Buharlama tesisleri. Isıl işlem uygulamaları.Bir adet günübirlik alan çalışması. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 20 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 20 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 20 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 20 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:29.03.2024 15:42:00) | | Öğrenciler | | 1. Kurutma işleminin ağaç malzemenin kullanım alanlarındaki önemi hakkında değerlendirme yapar | | 2. Uygulamada yaygın olarak kullanılan yöntemler ile yeni geliştirilen uygulamalara hakim olur | | 3. Farklı ağaç türleri için kurutma programı yazar | | 4. Buharlama ve Isıl işlem uygulamaları ve sonuçlarını açıklar | | 5. Kurutma,buharlama, ısıl işlem uygulamalarında meydana gelen sorunlarda neden-sonuç ilişkilerini kurup çözümler üretir | | 6. Bu alanda kullanılan tekniklerinin çevresel anlamda etkilerini yorumlar | | 7. Bilgiye ulaşma ve bilgiyi yorumlayarak kullanma becerisinin önemini bilir | | 8. Konu ile ilgili bilimsel verilere ulaşır |
|
| | | |
|
|
| |