| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Orman Fakültesi Orman Endüstrisi Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:05.07.2021 23:51:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | OEM-2208 | Lif Teknolojisi | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 4. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Halil Turgut Şahin | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Odunun makroskopik, anatomik ve kimyasal yapısının kağıt hamuru üretimi açısından değerlendirilmesi, odunsu ve otsu lignoselülozik bitkilerden kağıt hamuru üretiminin genel prensiplerini öğrenmek | Dersin İçeriği | Odunun anatomik ve kimyasal özelliği, lif özellikleri, mekanik kağıt hamuru üretimi, yarı kimyasal kağıt hamuru üretimi, tam kimyasal kağıt hamur üretimi, kağıt hamuru testleri, günübirlik bir arazi-alan çalışması | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:28.12.2019 10:36:00) | | 1. Lignoselülozik materyalin kimyasal özelliklerini açıklar | | 2. Lignoselülozik materyalin lifsel özelliklerini özetler | | 3. Odun ve odun dışı materyalin kağıt hamuru üretimine uygunluğunu açıklar | | 4. Farklı kağıt hamuru üretim yöntemlerinin selüloz ve lignin üzerine olan etkilerini açıklar | | 5. Kağıt hamuru üretiminde kullanılan ekipman ve teçhizatı açıklar | | 6. Kimysala kağıt hamuru üretim yöntemlerini özetler | | 7. Mekanik kimysala kağıt hamuru üretim yöntemlerini açıklar | | 8. yarı-kimyasal kağıt hamuru üretim yöntemlerini özetler |
|
| | | |
|
|
| |