| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Orman Fakültesi Orman Endüstrisi Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.02.2021 14:39:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | OEM-2107 | Ormancılık Bilgisi | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç.Dr. Nevzat Gürlevik | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | Orman Fakültesi A-35 | E-Posta | nevzatgurlevik@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | - | İş Telefonu | (0246) 214 6502 | Dersin Amacı | Ormancılıkla ilgili temel kavramları ve faaliyet alanlarını öğrenmek | Dersin İçeriği | Ormancılığın temel kavramları, Orman ve ağaç varlığımız, Orman kaynaklarının yönetilmesi, Ormancılıkta sektörel yapılanma, Orman kaynaklarınına yönelik tehditler ve korunma önlemleri, Çevresel sorunlar ve çözüm yolları, ve doğayla ilgili bir serbest çalışma | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.02.2021 14:00:00) | | 1. Orman ekosistemlerin insanlık ve diğer canlılar açısından önemini açıklar | | 2. Ormancılığın ekolojik, ekonomik ve sosyal fonksiyonlarını açıklar | | 3. Dünya ve Türkiye orman varlığını açıklar | | 4. Orman kaynaklarını işletilmesine yönelik çalışmalarını özetler | | 5. Doğayı ve ormanları tehdit eden faktörleri açıklar | | 6. Genel ormancılık ve orman endüstri sektörü arasındaki ilişkileri yorumlar | | 7. Ormancılıkta sektörel yapılanmayı özetler | | 8. Çevre kirliliği, iklim değişikliği, ormansızlaşma ve biyoçeşitliliğin azalması gibi güncel küresel sorunları yorumlar |
|
| | | |
|
|
| |