| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Orman Fakültesi Orman Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:12.01.2023 14:46:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-1464 | Orman Zararlıları Yönetimi | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 7. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Prof. Dr. Mustafa AVCI | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Önemli orman zararlılarının yönetimi için stratejik bir plan geliştirmek. Zararlı böceklerin kontrolü ve zararlı yönetiminin yöntemlerinin teorik yönünün ve uygulamalarını öğrenmek. | Dersin İçeriği | Ormanlar ve zararlı yönetimi, Karantina işlemleri, Zararlı ekolojisi ve risk takdiri, Salgınların geçmişi, Orman karışım ve yapıları, Silvikültürel uygulamaların rolü, Yayılış ve zarar yoğunluğunun haritalanması, Populasyonların örneklenmesi, Mekanik, kimyasal, biyolojik ve mikrobiyal mücadele, Kitlesel yakalama, Populasyon yönetimi, Tümleşik zararlı yönetimi, Zararın ekonomik etkilerinin ölçülmesi, Ormanlar ve orman ekosistemlerine etkileri, İklim değişikliği ve ormanlar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:11.01.2024 15:06:00) | | önemli zararlı problemleri, tanıtımı ve temel nedenleri; kontrol yöntemleri, uygulama örneklerini kavramak | | kontrol yöntemlerinin ekonomik ve çevresel maliyeti ve değerlendirmesini öğrenmek | | zararlı böceklerle savaşta problem tanımlama, proje tasarımı, karar verme süreçlerini öğrenmek | | Öğrenciler, çeşitli orman zararlılarını tanıma ve bunların ekolojik özelliklerini anlama becerilerini kazanırlar. Bu, onların zararlıların orman ekosistemleri üzerindeki etkilerini değerlendirebilmelerini sağlar. | | Öğrenciler, orman zararlılarına karşı entegre yönetim stratejilerini öğrenir ve uygulama becerileri kazanırlar. Bu, onların biyolojik, kimyasal ve kültürel mücadele yöntemlerini etkili bir şekilde birleştirmelerini sağlar. |
|
| | | |
|
|
| |