| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Orman Fakültesi Orman Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:28.03.2024 14:14:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-1460 | Ekosistem Sınıflandırması | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 7. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Prof. Dr. Kürşad ÖZKAN Prof. Dr. Serkan GÜLSOY Dr. Öğr. Üyesi Ali ŞENOL | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Ekosistem sınıflandırması ve haritalamasını öğrenmek | Dersin İçeriği | Ekosistem sınıflandırmasının geçmişi, bugünü ve geleceği, Ekosistem sınıflandırmasında kullanılan subjektif yöntemler, Objektif hiyerarşik-analitik ekosistem sınıflandırması ve haritalanması, Ekosistem sınıflandırmasının ormancılık uygulamlarındaki yeri ve önemi, İki arazi alan çalışması | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 40 | Uzmanlık/Alan Dersi | 60 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:25.03.2024 12:38:00) | | 1. Ekosistem envanteri yapar | | 2. Ekosistem sınıflandırma yöntemlerini açıklar ve kullanır | | 3. Ekosistem sınıflandırmasının ormancılık uygulamarındaki önemini açıklar ve öneriler üretir | | 4. Orman ekosistemlerini yorumlar | | 5. Ekosistem birimlerinin gösterge türlerini tespit ve teşhis eder | | 6. Ayrılan ekosistem birimlerinin akrabalık derecelerini belirler | | 7. Hiyerarşik analitik ekosistem sınıflandırmasını, ormancılık uygulamaları için yapar | | 8. Hiyerarşik analitik ekosistem sınıflandırmasını, muhtemel iklim değişimi senaryolarına göre ormancılık uygulamaları için değerlendirir |
|
| | | |
|
|
| |