of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Orman Fakültesi Orman Mühendisliği
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:12.01.2023 12:56:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
ORM-1259
İklim Bilgisi
2,0
0,0
0,0
2,0
3,0
3. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Yok
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
İklim bilgisi konusunda ormancılıkta iklim konusundaki başlangıç bilgilerini vermek
Dersin İçeriği
1-Atmosferin yapısı
2-Isı ve sıcaklık
3-Atmosferde su buharı, nemlilik, yoğunlaşma, sis, bulut ve yağış
4-Atmosfer basıncı
5-Meteorolojik gözlemler ve değerlendirmeler
6-Hava kütleleri ve Cepheler
7-İklimlerin sınıflandırılması
8-İklim değişikliği ve su kaynakları bakımından önemi

Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Teorisi Uzaktan Öğretim Uygulaması Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Alan Dersi
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:11.01.2024 15:03:00)
DK1
Hem genel olarak iklim konularında bilgi sahibi olmak hem de ormancılık biliminde iklimin belirlenmesine yönelik yöntemleri kavramış olmak
DK2
Öğrenciler, iklim değişikliklerinin nedenlerini, mevcut eğilimlerini ve potansiyel etkilerini öğrenirler. Bu, onların iklim değişikliklerinin çevresel ve sosyoekonomik sonuçlarını değerlendirebilmelerini sağlar.
DK3
Öğrenciler, dünya iklim sistemlerinin temel bileşenlerini ve işleyişini anlarlar. Bu, onların atmosfer, hidrosfer ve biosfer arasındaki etkileşimleri kavramalarını sağlar.
DK4
Öğrenciler, iklim modelleri ve tahmin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bu, onların iklim verilerini analiz etme ve gelecekteki iklim senaryolarını tahmin etme becerilerini geliştirir.
DK5
Öğrenciler, iklim değişiklikleri sonucu ortaya çıkan çevresel sorunları analiz etme becerisi kazanırlar. Bu, onların iklim değişikliklerinin neden olduğu ekolojik ve sosyal etkileri değerlendirebilmelerini ve bu konuda bilinçli çözüm önerileri geliştirebilmelerini sağlar.