| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Orman Fakültesi Orman Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:12.01.2023 12:56:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-1259 | İklim Bilgisi | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | Yok | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | İklim bilgisi konusunda ormancılıkta iklim konusundaki başlangıç bilgilerini vermek | Dersin İçeriği | 1-Atmosferin yapısı 2-Isı ve sıcaklık 3-Atmosferde su buharı, nemlilik, yoğunlaşma, sis, bulut ve yağış 4-Atmosfer basıncı 5-Meteorolojik gözlemler ve değerlendirmeler 6-Hava kütleleri ve Cepheler 7-İklimlerin sınıflandırılması 8-İklim değişikliği ve su kaynakları bakımından önemi
| Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Teorisi Uzaktan Öğretim Uygulaması Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:11.01.2024 15:03:00) | | Hem genel olarak iklim konularında bilgi sahibi olmak hem de ormancılık biliminde iklimin belirlenmesine yönelik yöntemleri kavramış olmak | | Öğrenciler, iklim değişikliklerinin nedenlerini, mevcut eğilimlerini ve potansiyel etkilerini öğrenirler. Bu, onların iklim değişikliklerinin çevresel ve sosyoekonomik sonuçlarını değerlendirebilmelerini sağlar. | | Öğrenciler, dünya iklim sistemlerinin temel bileşenlerini ve işleyişini anlarlar. Bu, onların atmosfer, hidrosfer ve biosfer arasındaki etkileşimleri kavramalarını sağlar. | | Öğrenciler, iklim modelleri ve tahmin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bu, onların iklim verilerini analiz etme ve gelecekteki iklim senaryolarını tahmin etme becerilerini geliştirir. | | Öğrenciler, iklim değişiklikleri sonucu ortaya çıkan çevresel sorunları analiz etme becerisi kazanırlar. Bu, onların iklim değişikliklerinin neden olduğu ekolojik ve sosyal etkileri değerlendirebilmelerini ve bu konuda bilinçli çözüm önerileri geliştirebilmelerini sağlar. |
|
| | | |
|
|
| |