| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Orman Fakültesi Orman Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:12.01.2023 13:02:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-1256 | Bitki Besleme | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 4. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Nevzat Gürlevik | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bitki beslemenin temel ilkelerini, beslenme bozukluklarının teşhisini ve ormancılık ve fidancılıktaki uygulamalarını öğrenmek | Dersin İçeriği | Besin döngüsü ve bitki beslemenin temel kavramları, Bitki besin maddeleri, Beslenme bozukluklarının teşhisi ve çözüm yolları, Ormancılıkta ve fidancılıkta gübreleme, Kültürel müdahalelerin bitki besleme ve besin döngüsü üzerine etkileri, Bitki beslenmesi ile ilgili bir konuda uygulamalı bir serbest çalışma ve seminer | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:28.12.2019 10:36:00) | | 1. Bitkilerin yaşam döngüsünü etkileyen faktörleri özetler | | 2. Mutlak gerekli ve faydalı bitki besin maddelerini açıklar | | 3. Beslenme bozukluklarının teşhis eder ve gerekli tedbirleri alır | | 4. Doğadaki besin döngüsünü özetler | | 5. Ormancılık ve fidancılık uygulamalarının besin döngüsü üzerine etkilerini yorumlar | | 6. Bitki beslemenin temel yöntemlerini kullanarak ormancılık ve fidancılıkta verim artışı sağlayıcı tedbirler alır | | 7. Gübrelemeyi ormancılık ve fidancılıkta tatbik eder | | 8. Bitki besleme ve ilgili diğer bilimler arasındaki ilişkileri yorumlar |
|
| | | |
|
|
| |