| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Orman Fakültesi Orman Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:04.02.2021 10:13:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-1209 | Toprak İlmi | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Yasin KARATEPE Prof. Dr. Kürşad ÖZKAN Prof. Dr. Serkan GÜLSOY | Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ali ŞENOL | Ofis Yeri | Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Orman Fakültesi | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ile farklı toprak tipleri ve özelliklerini öğrenmek | Dersin İçeriği | Toprak oluşumu, Toprağın fiziksel özellikleri, Toprağın kimyasal özellikleri, Toprağın biyolojik özellikleri, Topraktaki bitki besin elementleri, Toprakların sınıflandırılması, İki laboratuar ve günübirlik arazi-alan çalışması | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 15 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 15 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:04.02.2021 10:26:00) | | 1. Genel toprak özelliklerini arazide tespit eder
| | 2. Farklı anakayalarda uygun toprak işlemesinin nasıl yapılabileceğini açıklar
| | 3. Toprak profili açarak örnek alır
| | 4. Toprak örneklerini analize hazırlama, ve tekstür ve pH gibi bazı temel analizleri yapar
| | 5. Toprağın fiziksel özelliklerini yorumlar
| | 6. Toprağın kimyasal özelliklerini yorumlar
| | 7. Toprağın biyolojik özelliklerini yorumlar
| | 8. Toprağın fiziksel ve kimyasal özellikleri arasında ilişki kurabilme ve bu özelliklerin bitki beslenmesi üzerinde etkisini yorumlar |
|
| | | |
|
|
| |