| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Orman Fakültesi Orman Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:12.01.2023 12:44:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-1104 | Ormancılık Biyometrisi | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof.Dr. Ramazan ÖZÇELİK | Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Onur ALKAN | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | İstatistiksel yöntemleri kullanabilmeyi, doğru yöntemi seçebilmeyi ve sonuçlarını yorumlayabilmeyi öğrenmek. | Dersin İçeriği | İstatistiğin tanımı, önemi ve istatistikle ilgili temel kavramlar, istatistik verilerin düzenlenmesi ve frekans dağılımları, ortalamalar, dağılım ölçüleri, teorik dağılımlar, örnekleme tekniği, parametrik ve parametrik olmayan önemlilik testleri, varyans analizi, korelâsyon ve regresyon analizi | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:28.12.2019 10:36:00) | | 1-Temel istatistiksel kavramları tanımlar ve açıklar | | 2-Verileri özetleyen istatistiksel yöntemleri kullanır | | 3-Bağımsız veri gruplarını istatistiksel olarak karşılaştır | | 4- Verilerine uygun istatistiksel yöntemi seçer | | 5-Tek değişkenli parametrik testleri uygular ve bunların sonuçlarını yorumlar | | 6-Tek değişkenli parametrik olmayan testleri uygular ve bunların sonuçlarını yorumlar | | 7-Gerçek bir problemi istatistiksel olarak formüle eder, SPSS ve benzeri programlar ile çözer | | 8-Elde ettiği sonuçları yorumlar |
|
| | | |
|
|
| |