| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarım Makineleri ve Teknolojileri Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:20.02.2023 11:18:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YTM-302 | Dinamik | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 6. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç. Dr. Sevil KARAASLAN | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Newton ve Euler tarafından oluşturulan ilkeleri kullanarak, öğrencilerin hareketli cisimler kavramını ve bu cisimlerin uygulamalarını anlatılması | Dersin İçeriği | Dinamiğe Giriş: yer-değiştirme, hız, ivme; Maddesel Noktanın Kinematiği: partiküllerin lineer ve eğrisel hareketleri, bağıl hız; Maddesel Noktanın Kinetiği: kuvvet, kütle ve ivme, iş ve enerji, impuls ve momentum; Maddesel Noktalar Sisteminin Kinetiği; Planer Kinematik: 2 boyutlu cisimlerde dönme, bağıl hız, bağıl ivme; Planer Kinetik: 2 boyutlu cisimlerde doğrusal ve sabit nokta etrafında dönme hareketleri, eylemsizlik yarıçapı, genel düzlemsel hareket, iş ve enerji. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 5 | Destek Dersi | 15 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 15 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 15 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:20.02.2023 11:20:00) | | Dinamik ve kinematik problemleri sözlü ve yazılı anlatımla tanımlayabilmek. | | Mühendislik dinamiği kapsamındaki uygulamalı parçacıklar ve rijit cisimler kinematiği ile ilgili problemleri, basit çizim teknikleri ve modern bilgisayar teknolojileri kullanarak modelleyebilmek. | | Problem çözme ve mühendislik senaryolarına tasarım çözümleri üretme gibi uygulamalarla, mühendisliğin dinamik ile ilgili ilkelerini uygulayabilmek. | | Mühendislik dinamiği kapsamındaki uygulamalı parçacıklar ve rijit cisimler kinematiği ile ilgili problemleri matematiksel formülasyonlarını oluşturabilmek. | | Parçacıklar - rijit cisimler dinamiğini ve uygulamalarını analiz edebilime ve sonuçları yorumlayabilmek. |
|
| | | |
|
|
| |