| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 20:13:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YBT-403 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 4,0 | 7. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Genetiği değiştirilmiş organizmaların tarım tarihi içindeki yerinin anlaşılması. Hangi organizmaların hangi yöntemlerle ve hangi amaçlarla genetiğinin değiştirildiğinin anlaşılması. Dünya genelindeki güncel durumun, biyogüvenlik düzenlemelerinin ve etik tartışmaların öğrenilmesi. | Dersin İçeriği | Genetiği değiştirilmiş organizmaların tarım sistemleri ve tarım tarihi içindeki yeri. Mikroorganizmalar, hayvanlar ve bitkiler üzerinde genetik değişimler gerçekleştirmek için kullanılan yöntemler. Mikrobiyel, bitkisel ve hayvansal biyoteknolojinin başlıca amaçları. Genetiği değiştirilmiş organizmalarla ilgili dünya genelindeki güncel durum, biyogüvenlik düzenlemeler ve etik tartışmalar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 20 | Uzmanlık/Alan Dersi | 60 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 10 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 10 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:25.01.2024 09:36:00) | | Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. | | Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. | | Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. | | Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. | | Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. |
|
| | | |
|
|
| |