| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarımsal Biyoteknoloji | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.01.2023 16:06:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YBT-317 | Moleküler Biyoloji | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 5. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Mehtap ŞAHİN-ÇEVİK | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | Ziraat Fakültesi, Tarımsal Biyoteknoloji Bölümü | E-Posta | mehtapcevik@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | 13:30-14:30 | İş Telefonu | 02462146335 | Dersin Amacı | Moleküler biyoloji hakkında temel bilgileri ve moleküler biyolojinin santral dogmasını ve replikasyon transkripsiyon ve protein sentezinin aşamalarını ve görevli enzimleri öğretmek | Dersin İçeriği | Moleküler Biyolojinin tanımı, kapsamı, tarihçesi ve önemi Hücrenin yapısı, organelleri ve işlevleri, moleküler biyolojinin merkez dogması, aminoasitlerin ve proteinlerin yapısı ve fonksiyonları, nükleotidler ve nükleik asitlerin yapısı ve fonksiyonları, genetik materyal ve kromozomun yapısı, DNA replikasyonu ve tamiri, RNA’nın yapısı ve transkripsiyon, Transkripsiyon (RNA sentezi) ve RNA işleme, gen ekspresyonunun düzenlenmesi, genetik kod, protein sentezi ve yönlendirilmesi, organel genomları ve yapısı, hücre döngüsü ve kontrol mekanizması, Rekombinant DNA teknikleri ve uygulama alanları, genomiks. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 40 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 10 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 10 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 10 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:19.01.2023 16:09:00) | | Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. | | Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. | | Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. | | Doku kültürü, rekombinant DNA teknikleri, moleküler ıslah ve fermentasyon teknolojileriyle ilgili uygulama becerileri edinir. | | Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. | | Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. | | Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. | | Bilim dalı ile ilgili konularda toplumun diğer kesimleriyle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | | Bilim dali ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik olarak proje yapma ve yürütme becerisi kazanır. |
|
| | | |
|
|
| |