| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 19:39:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YBT-313 | Bitki Hücre Doku ve Organ Kültürü | 2,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bitki doku kültürü yöntemleri ve uygulamaları ile ilgili temel bilgileri öğretmek | Dersin İçeriği | 1- Doku kültürünün tanımı, tarihçesi, kullanım alanları 2- Laboratuvar düzeni ve sterilizasyon 3- Besin ortamı 4- Rejenerasyon yöntemleri- organogenensis 5- Rejenerasyon yöntemleri-somatik embriyogenesis 6- kallus ve hücre süspansiyon kültürleri 7- Haploid bitki üretimi 8- Genel tekrar- Arasınav 9- Protoplast kültürü ve somatik melezleme 10- Embriyo kültürü 11- Somaklonal varyasyon 12- Mikroçoğaltım 13- Germplasm muhafazası 14- Sekonder metabolit üretimi | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 100 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 100 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.01.2024 19:38:00) | | Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. | | Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. | | Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. | | Doku kültürü, rekombinant DNA teknikleri, moleküler ıslah ve fermentasyon teknolojileriyle ilgili uygulama becerileri edinir. | | Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. | | Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. | | Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. | | Bilim dalı ile ilgili konularda toplumun diğer kesimleriyle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | | Bilim dali ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik olarak proje yapma ve yürütme becerisi kazanır. |
|
| | | |
|
|
| |