| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:13.03.2023 14:25:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YKT-406 | Kültürteknik Proje Uygulamaları 2 | 2,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 8. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Sema Kale Çelik, Prof. Dr. Ahmet Ertek, Prof. Dr. Yusuf Uçar, Prof. Dr. Ulaş Şenyiğit, Doç Dr.Hasan Öz, Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim Yılmaz
| Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Toprağın kullanılması ve korunması, drenaj ve sulama sistemleri, sorunlu toprakların iyileştirilmesi, su zararlarından korunma önlemleri, sera ve hayvan barınakları gibi Kültürtekniğin temel konuları ile ilgili örnek projelerin hazırlanması ve uygulanması öğretilecektir. | Dersin İçeriği | Farklı sulama sistemlerinin projelenmesi. Sera yapım tekniği ve iklimlendirilmesi ile ilgili projelerin hazırlanması. Drenaj ve Sorunlu toprakların iyileştirme projeleri. Farklı hayvan barınaklarının planlanması. Arazi toplulaştırma, tesviye gibi toprağın kullanılması ve korunmasına ilişkin projelerin hazırlanması. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:07.03.2023 16:02:00) | | Farklı sulama sistemlerinin projelenmesini öğrenir | | Sera yapım tekniği ve iklimlendirilmesi ile ilgili projelerin hazırlanmasında bilgi sahibi olur | | Sorunlu toprakları iyileştirme ve drenaj projelerini hazırlama yeteneği kazanır. | | Farklı hayvan barınaklarının (ahır, kümes vb.) planlanıp projelenmesini öğrenir. | | Arazi toplulaştırma, tesviye gibi toprağın kullanılması ve korunmasına ilişkin projelerin hazırlanması konusunda bilgi sahibi olur |
|
| | | |
|
|
| |