| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:20.01.2023 01:17:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YTO-411 | Toprak Yönetimi | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 7. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | .Giriş, dersin tanıtılması, arazi ve toprak yönetimi ile ilgili güncel çalışmalardan kısa bilgiler sunularak derse giriş yapılmaktadır. . bir giris yaptiktan sonra, turkiye havza sistemi, tarim havzalarini (su anda milli tarim kapsaminda eskisi ile birlikte yeni sunumlari var) veririz. daha sonra Tubitak Turkiye HİDS projeisi (dokumanlarini eketronik olarak sisteme yukleyebiliriz). dersin 2nci kisminda artik degisik olceklerde toprak yonetimi'ne geceriz. | Dersin İçeriği | 1. surdurulebilir toprak ve arazi yonetimi genel giris, 2. toprak veri tabani, 3. statip, 4. erozyon (su ve ruzgar veri tabanlari, yaptiklarimiz) 5. toprak korumali arazi kullanim sistemleri, 5. collesme, 6. iyi tarim uygulamalari (nitrat directifi), 7. mera veri tabani ve sistemi simdilik bunlardan bir taslak hazirlayiver. projelerin genel yapısı hakkında kısa bir giriş yapılmaktadır. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 70 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 20 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 20 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 20 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:17.01.2023 01:55:00) | | Toprak ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenir ve bunları kişisel becerileri ile birleştirir | | Toprak ve Bitki Besleme konularında bilgiye ulaşma, anlama ve kullanma yeteneği kazanır | | Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi kazanır | | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır | | Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir | | Mesleki konularda sorunları tanımak, karar vermek ve çözümlenmesi konularında insiyatif kullanır | | Toprak ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur | | Toprak verimliliği ve gübreleme konularında bilgilenir. |
|
| | | |
|
|
| |