| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 22:26:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YTO-206 | Analitik Kimya | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 4. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Veli UYGUR | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Toprak oluşumu ve toprakta bulunan elementleri tanınmasını, toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri arasındaki ilişkilerin kavranması, toprağın kalitesini artırabilmek için hangi tarımsal uygulamaların yapılması gerektiğinin toprak koşullarına göre belirlemesini sağlamaktır. | Dersin İçeriği | Toprak oluşumu ve bitki için mutlaka gerekli makro ve mikro besin elementlerinin tanınması. Bitki besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme ve bunları kişisel beceriler ile birleştirilebilmesi. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 100 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 100 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:18.01.2023 03:53:00) | | Toprak ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenir ve bunları kişisel becerileri ile birleştirir | | Toprak ve Bitki Besleme konularında bilgiye ulaşma, anlama ve kullanma yeteneği kazanır | | Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi kazanır | | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır | | Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir | | Mesleki konularda sorunları tanımak, karar vermek ve çözümlenmesi konularında insiyatif kullanır | | Toprak ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur | | Toprak verimliliği ve gübreleme konularında bilgilenir. |
|
| | | |
|
|
| |