| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Bitki Koruma | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:15.03.2023 14:42:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YBK-423 | Meyve ve Bağ Zararlıları | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 7. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Ali Kemal BİRGÜCÜ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Bitki Koruma | E-Posta | alibirgucu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Öğrencilere turunçgiller, meyve ağaçları ve bağlarda zarar yapan, salyangoz, nematod, kırmızı örümcek, böcek ve diğer grupların tanıtılması (morfolojik, biyolojik özellikleri), zarar şekilleri ve bunlara karşı yapılacak mücadele yöntem ve araçları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. | Dersin İçeriği | Meyve ağaçlarında ve bağlarda zarar yapan hayvansal organizmaların tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri ve savaş yöntemleri ve Meyve ve Bağ zararlılarının genel özellikleri ve mücadelesi. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 20 | Uzmanlık/Alan Dersi | 70 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 10 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:15.03.2023 12:49:00) | | Ziraat mühendisliği içinde bitki koruma eğitiminin yerini anlayabilme ve bunu ifade edebilme,
| | Ülkemizin bitki koruma organizasyonunu tanıyabilme, kamu ve özel kuruluşlarının bu organizasyondaki yerini anlayabilme
| | Bölgemizde yapılan bitki koruma faaliyetlerinin ve bu konuda yapılan araştırmaların farkına varma
| | Bitki koruma alanında yapılan araştırmaların çiftçi koşullarına yansımasının farkına varma
| | Çiftçi koşullarında bitki koruma faaliyetlerini yerinde inceleme fırsat bulma
|
|
| | | |
|
|
| |