| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:20.01.2023 12:19:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YTB-416 | Çayır Mera Islahı | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 8. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | 2-Mevlüt Türk | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Çayır ve meraların mevcut durumu hakkında bilgiler vererek, mera ıslahının teknik esaslarını öğretmek | Dersin İçeriği | Çayır ve Mer'a ıslahının tanımı, suni tohumlama, çayır ve mer'aların gübrelenmesi, yabancı ot savaşı, toprak ve su muhafaza yöntemleri, normal bakım işleri, otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis yapıları. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:17.01.2023 18:49:00) | | 1. Ülkemizdeki hayvan varlığı ve kaba yem açığı hakkında yeterli bilgi sahibi olur, bu açığı kapatma için fikir üretebilecek kapasiteye ulaşır. | | 2. Islah edilecek olan meraya hangi ıslah yöntemini uygulayacağını bilir. | | 3.Islah edilmiş bir meranın bakımının ve korunmasının nasıl yapılacağını bilir. | | 4.Meralarda bozulmaya yol açan faktörleri bilir. | | 5.Yapay meraların tesisi ve bakımı konusunda yeterli donanıma sahip olur. | | 6. Erozyon ve mera ilişkilerini bilir, çözüm üretebilir. |
|
| | | |
|
|
| |