| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.01.2023 18:08:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YTB-404 | Yemeklik Tane Baklagiller | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 8. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | 2-Muharrem KAYA | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Yemeklik tane baklagillerin önemi ve besin değerlerini açıklamak, tane baklagil cinslerinin köken ve sınıflandırmalarını yapmak, nohut, mercimek, fasulye, bakla, bezelye ve börülcenin yetiştirme tekniklerini öğretebilmektir | Dersin İçeriği | Yemeklik tane baklagillerin beslenme, ekim nöbeti ve ekonomideki önemleri Baklagillerde kalite kriterleri ve anti besinsel maddeler Baklagil cins ve türlerinin orijini ve sınıflandırmaları Ülkemizde baklagil sorunlarının belirlenmesi, AB ve Türkiye’deki yemeklik baklagil mevzuatının karşılaştırılması Yemeklik tane baklagillerin adaptasyonu ve en uygun yetiştirme teknikleri Yemeklik tane baklagillerin önemli hastalık ve zararlıları
| Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:09.07.2021 11:35:00) | | Beslenmede protein açığının önemini açıklar | | Bölgelere göre ekim nöbeti sistemlerine karar verir | | Yemeklik tane baklagil cins ve türlerini teşhis eder | | Yemeklik baklagil yetiştiriciliği sorunları ve çözüm önerilerini tanımlar | | Nohut, mercimek, fasulye, bakla, bezelye ve börülce cinslerini yetiştirir |
|
| | | |
|
|
| |