| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:07.03.2023 13:48:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YTB-402 | Nişasta Şeker Bitkileri | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 8. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | 1-Tahsin KARADOĞAN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Nişasta ve şeker bitkilerinde (patates, tatlı patates, şeker pancarı, şeker kamışı v.b) yetiştirme tekniğinin genel ilkelerini, yetiştirme tekniği uygulamalarının verim ve kaliteye etkilerini, bu uygulamalar arasındaki etkileşimleri öğretmektir. | Dersin İçeriği | Nişaşta ve şeker Bitkilerinin tarihçeleri, üretim-tüketim durumları, kullanım alanları, tarım teknikleri ve ıslahı | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:19.01.2023 17:57:00) | | Bitkisel üretimde endüstri bitkileri grubunda yer alan nişasta ve şeker bitkilerini tanır, tarımını yapar ve yönlendirir | | Nişasta ve şeker bitkileri hakkında güncel bilgiye sahip olur | | Nişasta ve şeker bitkilerinin ülke ve dünya ekonomisine katkısını saptar | | Nişasta ve şeker bitkilerinin kalite kriterlerini belirler ve ticaretini yapar | | Patates, tatlı patates, yer elması, şeker pancarı, şeker kamışı bitkisini ıslah ederek yeni çeşitler geliştirir | | Bu bitkilerin tarım tekniklerini geliştirerek üreticilere öncülük eder ve onları yönlendirir | | İklim ve toprak koşullarına uygun yüksek verimli ürün yetiştirir |
|
| | | |
|
|
| |