| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:21.03.2024 11:59:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YBB-454 | Sert Çekirdekli Meyveler | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 8. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Fatma YILDIRIM | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | ISÜBÜ Ziraat Fakültesi Çünür/Isparta | E-Posta | fatmayildirim@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Türkiye’de yetişen sert çekirdekli meyve türlerinden erik, şeftali- nektarin, kiraz-vişne, kayısı yetiştiriciliği ve üretimi konularını öğretmek. | Dersin İçeriği | Sert çekirdekli meyve türlerinden erik, şeftali-nektarin, kiraz-vişne ve kayısının yetiştirme koşulları, uygulamalı olarak yetiştiricilik ve üretimi ile ilgili ileri teknik konular ve stratejiler. Bu meyve türlerinin biyolojik, morfolojik özellikleri. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:14.03.2023 10:24:00) | | Sert çekirdekli meyve türlerinin kültür tarihi ve gelişimlerini öğrenir. | | Dünya ve Türkiye’de yetiştiriciliğin yapıldığı alanları, üretimi, ihracat ve ithalat değerlerini öğrenir. | | Sistematikteki yeri ve pomolojik sınıflandırılmasını, morfolojik ve biyolojik özelliklerini, döllenme biyolojilerini bilir. | | Ekolojik isteklerini, çoğaltılmalarını öğrenir, bahçe tesisini, kültürel uygulamalarını, hasadını bilir. | | Üretim hedefleri ve stratejileri konuları hakkında öngörü sahibi olur. |
|
| | | |
|
|
| |