| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:12.01.2024 16:16:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YBB-410 | Bağcılık II (Özel Bağcılık) | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 8. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr.öğr.üyesi Filiz HALLAÇ TÜRK | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | filizhallac@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | 2146222 | Dersin Amacı | Asma tür, çeşit ve anaçlarının beslenme, büyüme ve gelişme fizyolojisi ile verim ve kalite konusundaki temel bilgileri vermek ve bağcılık konusunda karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını öğretmek | Dersin İçeriği | Asmanın beslenme fizyolojisi (fotosentez, solunum, su ve mineral madde alımı vb.) ve bunların yetiştiricilikteki önemi, asmanın büyüme ve gelişme fizyolojisi (fenolojik gelişme devreleri, dinlenme, vegetatif ve generatif gelişme), döllenme biyolojisi, tane tutum şekilleri, olgunlaşma, tanenin fiziksel ve kimyasal yapısı, olgunlaşmaya etki eden faktörler, bağcılıkta büyümeyi düzenleyici madde kullanımı ve uygulamaları | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:17.02.2023 16:03:00) | | Asmanın beslenme ile büyüme gelişme fizyolojisi kapsamında yer alan bilgileri öğrenir
| | Bağcılıkta verim ve kalite üzerine etki eden faktörleri öğrenir ve bu konuda karşılaşılan sorunlara çözüm getirir
| | Üzümün olgunlaşması ile bu süreçte meydana gelen fiziksel ve kimyasal değişimleri öğrenir
| | Büyümeyi düzenleyicilerin bağcılıkta hangi amaçlarla ve nasıl uygulandığını öğrenir
| | Fizyoloji ve biyoloji bilim dallarındaki temel kavram ve bilgileri kullanarak, bağcılığın daha ekonomik bir tarım kolu haline getirilmesi için yapılabilecek uygulamaları öğrenir |
|
| | | |
|
|
| |