| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:04.01.2024 15:31:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YBB-310 | Örtü Altı Yetiştirme Teknikleri | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 6. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüsnü ÜNLÜ | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | Ziraat Fakültesi
| E-Posta | husnuunlu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | - | İş Telefonu | 02462146218 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin sera işletmesi planlayabilecek, uygulamaya geçirebilecek, yönetebilecek, analitik düşünerek karşılaşabileceği problemleri çözebilecek, sera x çevre etkileşimini değerlendirebilecek bilgi ve becerileri kazanmasıdır. | Dersin İçeriği | Sera ve seracılığın tanımı, Dünyada ve Türkiye’de seracılık, Seraların sınıflandırılması, Sera yerinin seçimine etki eden faktörler, Sera kuruluşu sırasında özen gösterilmesi gereken konular, Seralarda iklimlendirme, Seralarda toprak hazırlama, Seralarda sulama, Serada sebze yetiştiriciliği ve fide üretimi hakkında genel bilgi. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 20 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 20 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 20 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 20 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:20.02.2023 14:46:00) | | Sera işletmesi için uygun yer seçimi yapabilme | | Farklı amaçlara uygun sera tipine ve sera tesisinde kullanılacak malzemelere karar verebilme | | Seranın toprak hazırlığını programlayabilme ve yönetebilme. | | Sera bitkilerinin sulanmasında sulama zamanı ve miktarına karar verebilme | | Bu alandaki yeniliklere açık olma, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi | | Serada fide üretimini ve sebze yetiştiriciliğini planlayabilme, yönetebilme ve yönlendirebilme becerisi |
|
| | | |
|
|
| |