| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:20.03.2024 15:25:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YBB-205 | Bahçe Bitkilerinde Organik Tarım | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 7. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Dr.Öğr. Üyesi Filiz HALLAÇ TÜRK | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | - | E-Posta | filizhallac@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | - | İş Telefonu | 02462146222 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere organik tarımın ilkeleri hakkında bilgi vermek ve organik üretim ilkeleri doğrultusunda organik bitki yetiştirme, bitki besleme, hastalık ve zararlarla savaşta optimal yönetimi kavrama, yorumlama ve uygulama yeteneğini kazandırmaktır. | Dersin İçeriği | Organik tarım , Organik tarımın önemi ve prensipleri, kontrol ve serfikasyon, organik tarımın allepati, biyolojik çeşitlilik ve genetiği değiştirilmiş organizmalarla olan ilişkileri, organik tarımda toprak işleme, bitki besleme ve hastalık-zararlı ve yabancı ot kontrolü, organik ve konvansiyonel ürünler hakkında bilgiler dersin içeriğini oluşturur | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:07.03.2023 17:32:00) | | Bahçe bitkilerinde organik tarımının genel esaslarını öğrenir. | | Dünya ve Türkiye'de organik tarımın tarihçesini öğrenir. | | Organik tarım yönetmeliği ve kanunu hakkında bilgi edinir. | | Organik tarımda sertifikasyon hakkında bilgi edinir. | | Organik tarımın uygulamasını öğrenir. |
|
| | | |
|
|
| |