| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Zootekni | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:01.03.2023 16:52:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YZB-426 | Küçükbaş Hayvan Yetiştirme | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 8. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof.Dr. Duygu Kaşıkcı | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü | E-Posta | duyguince@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | - | İş Telefonu | 6340 | Dersin Amacı | Koyun-keçi yetiştiriciliğine ilişkin temel kavramların bilinmesi ve buna uygun bilgi ve becerileri kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesi | Dersin İçeriği | Koyun-keçi yetiştirmenin önemi, Türkiye ve dünyada yetiştirilen ırklar, koyun-keçilerde üreme, yetiştirme işleri, genetik ve çevresel ıslah, koyun-keçilerin beslenmesinde temel ilkeler, sağlık koruma, kalıtsal kusurlar, koyunlarda barındırma, yapağı-tiftik üretimi, koyun - keçi ıslahı stratejileri. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 90 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 90 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:15.04.2024 15:07:00) | | Koyun-keçi yetiştiriciliğine ilişkin temel kavramların bilinmesi ve buna uygun bilgi ve becerileri kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesi | | Küçükbaş hayvanlarda üreme işlevlerini öğrenir ve yavru verimini artırma tekniklerini öğrenir ve uygular | | Küçükbaş hayvanlarda verim denetimi ve genetik ıslahın temellerini bilir | | Küçükbaş hayvancılıkta yetiştirme işleri, bakım-besleme, otlatma, sağlık koruma, barındırma işlerini bilir. | | Türkiye küçükbaş hayvancılığında ıslah stratejilerini bilir. |
|
| | | |
|
|
| |