| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Zootekni | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:16.02.2023 16:26:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YZB-312 | Hayvan Davranışları | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 6. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Doç. Dr. Serkan Özkaya | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Hayvan refahının neden önemli olduğunu anlamak, Hayvan refahından yaygın sorunları kavramak, Doğal sığır davranışları dahil olmak üzere evcilleştirme hakkında bir anlayış sağlamak, Bir hayvanın sağlıklı ve zinde olduğuna dair davranışların neler olduğunu kavramak, Hayvan davranışlarına dikkat ederek verimliği ve karlılığı artırmak, Ben ne gördüm? Bu nasıl oldu? Bu ne anlama geliyor? Sorularına cevaplar aramak, Hayvanların refahını geliştirmek için hayvan davranışlarını anlamak, Hayvanların davranışları ile ne anlatmak istediğini kavramak | Dersin İçeriği | Davranışsal belirtilerin değerlendirilmesi, Risk grupları, Risk yönetimi, Bir sığırın algıları, Sığır konforuna dikkat, Hassas bir göz kullanımı, Hayvanlar arasındaki farklılıklar, Alan ve sosyal hiyerarşi, Topallığın nedenleri, Dışkı skoru, Vücut kondisyon skoru, Sağımhane davranışları, | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 75 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 50 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 50 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:16.02.2023 17:31:00) | | Çiftlik hayvanlarının davranışlarının tanımlanma | | Hayvansal üretim sürecinde hayvan davranışlarının ve refahın önemini kavrama | | Çiftlik hayvanlarının önemli davranış kalıplarını tanıyarak hayvanların isteklerine uygun fiziksel ve sosyal çevrenin oluşturulmasının önemini anlama | | Davranış, stres ve refah arasındaki ilişkileri anlayabilme ve olumsuz refah göstergesi olarak ve stres ile ilişkilendirilebilecek anormal davranışları tanımlayabilme | | Çiftlik hayvanlarının genel özelliklerine bağlı olarak ortaya çıkan davranış kalıpları, olumlu ve olumsuz davranışlar, olumsuz davranışların ortadan kaldırılmasına yönelik uygulamalar | | Hayvansal üretimde hayvan refahı açısından kritik aşamaları tanımlayarak bu aşamalarda verimliliği ve refahı gözeten düzenlemeler geliştirebilme |
|
| | | |
|
|
| |