| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:25.03.2024 15:22:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YZB-201 | Genetik | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 4,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç. Dr. Abdullah Nuri ÖZSOY | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | ISUBÜ Ziraat Fak. Zootekni Böl. | E-Posta | nuriozsoy@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Hafta içi 11:00-13:00 | İş Telefonu | 02462146352 | Dersin Amacı | Temel genetik tanımlarının öğretilmesi. Mendel kalıtımı ve Mendel kalıtımı uzantıları konularının öğretilmesi. Populasyon genetiği ve Kantitatif genetik konularında temel bilgilerin öğretilmesi. Moleküler genetiğin temel konularının öğretilmesi. | Dersin İçeriği | Ders temel genetik tanımlarını, Mendel genetiği ve uzantılarını, kalıtım materyali ve fonksiyonlarını, populasyon ve kantitatik genetik konularını, genetik kod, DNA’nın replikasyonu, protein sentezi ve mutasyon konularını içermektedir. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 20 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:25.03.2024 15:22:00) | | Genetik biliminin doğuşu ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. | | Temel genetik terimleri ve kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | | Genetiğin diğer biyoloji bilim dalları ile bağlantısını kurma becerisini kazanır. | | Genetik konularında analiz ve sentez becerisi kazanır. | | Popoulasyon genetiği, kantitatif genetik ve moleküler genetik konularının temel tanım ve kavramları hakkında bilgi sahibi olur. |
|
| | | |
|
|
| |