| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Zootekni | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:08.09.2021 12:51:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YZB-101 | Zootekniye Giriş | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Dersin amacı özel zootekni konularına geçilmeden önce, zootekniyle ilgili temel konu ve kavramların işlenmesidir. | Dersin İçeriği | Tarımsal faaliyetlerin tanımı ve kapsamı; Zootekni faaliyetlerinin tanımı ve kapsamı; Hayvansal üretimin tarımda önemi; Türkiye ve dünyada hayvancılığının mevcut durumu; Zooteknide önemli terimler; Hayvan ıslahında bazı kavramların tanımı ve kapsamı; Karlı bir hayvancılık için gerekli şartlar; Ekonomik olarak önemli bazı verimler; Evcil hayvanlarda üreme; Yetiştirme metotları; Tür ve ırk kavramları; Türkiye’de yetiştirilen sığır, manda, koyun ve keçi ırklarının özellikleri, bakım ve idare işleri; Etlik ve yumurtacı tavuk yetiştiriciliği; Hayvan barınakları: Hayvan beslemede kullanılan yemler, yem katkıları; Hayvan besleme | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 90 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 90 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:15.01.2024 16:27:00) | | Temel bilimler ve ziraat dallarında genel mühendislik nosyonunu kazanır. Hayvansal üretim ile ilgili üretim unsurlarını, üretim sistemlerini tanıma, analiz etme ve tasarlayabilme bilgisine sahip olur. | | Zootekni alanındaki uygulamalarda, karmaşık mühendislik ve alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama ve bilimsel yöntemlerle çözebilme becerisi | | Hayvancılıkla ilgili verileri toplayabilme, analiz edebilme, sonuçlarını yorumlayabilme ve bunları pratiğe aktarabilme becerisi | | Zootekni mesleği ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma ve oluşturabilme becerisi | | Zootekni alanı ile ilgili iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanım becerisi |
|
| | | |
|
|
| |