| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:11.01.2023 10:56:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YTE-311 | Kırsal Sosyoloji | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 5. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | 3-Hacer ÇELİK ATEŞ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Sosyolojinin ve köy sosyolojisinin temel bilgilerini ve kavramlarını bilmesinin yanı sıra, köy toplumlarının kültürel, sosyal ve sosyo-ekonomik yaşam koşullarını içeren bilgiler edinmesi, Türkiye kırsal alanının ve kırsal insanının genel sosyolojik özelliklerini öğrenmesidir. | Dersin İçeriği | Toplumbilimin tanımı, kapsamı ve içeriği, toplumbilimin tarihsel gelişimi ve kuramları, Köy toplumbiliminin kullandığı yöntemler, Köy ve Köylülüğe İlişkin Temel Kavramlar, Kırsal Alanda Sosyal Yapı ve Değişme (Köy-Şehir Tanımı ve Karşılaştırılması), Kırsal Alanlarda Yerleşim Düzeni, Türkiye’de Köy Tipleri, Türk Köylerinin Yönetsel Yapısı, Köy Nüfusu ve Köyden Kente Göçler, Köy Araştırmaları. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:11.01.2023 10:56:00) | | 1) Genelde Sosyolojinin, özelde ise Köy Sosyolojisinin temel bilgilerini öğrenir. | | 2) Sosyolojinin kavram ve kapsamını, tarihsel gelişme sürecini bilir | | 3) Köyü ve kırsalı daha yakından tanıyarak, kırsal kalkınmadaki yeri ve önemini öğrenir | | 4) Köy Toplumunun aile, din, inanç, kültür, yerleşim, tutum ve değer yargılarını öğrenir | | 5)Köydeki toplumsal değişmeyi daha iyi değerlendirebilir |
|
| | | |
|
|
| |