| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:18.01.2023 03:03:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YBT-0200 | Tarımsal Biyoteknoloji | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Biyoteknolojinin genel kavramlarına giriş, uygulama alanları modern ve klasik biyoteknolojinin karşılaştırılması, biyolojik organizmalarının özellikleri ve kullanımı, biyoreaktörler ve biyomühendislik, saflaştırma işlemleri, modern gıda biyoteknolojisi uygulamaları. Endüstriyel boyutta biyokimyasal sistem uygulamalarındaki yeni gelişmeler, Enzim aktivitesi, İmmobilize enzimler. | Dersin İçeriği | Biyoteknolojinin genel kavramlarına giriş, uygulama alanları modern ve klasik biyoteknolojinin karşılaştırılması, biyolojik organizmalarının özellikleri ve kullanımı, biyoreaktörler ve biyomühendislik, saflaştırma işlemleri, modern gıda biyoteknolojisi uygulamaları. Endüstriyel boyutta biyokimyasal sistem uygulamalarındaki yeni gelişmeler, Enzim aktivitesi, İmmobilize enzimler. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 70 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:18.01.2023 03:18:00) | | Bahçe ve Tarla bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgiler aktarabilir. | | Bölgesindeki bahçe ve tarla bitkilerinin problemlerini öğrenme ve bunların projelerinde görev alabilir. | | Bahçe ve tarla bitkileri uygulamalarında çevreye duyarlı bireyler olabilirler. | | Önemli bahçe ve tarla bitkileri türlerinin morfolojik özelliklerini öğrenerek teşhis yapabilir. | | Üreticilerin amacına uygun bahçe ve tarla bitkilerini önerebilme |
|
| | | |
|
|
| |