| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:11.01.2024 16:41:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YKT-0200 | Tarımsal Yapılar ve Sulama | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Yusuf Uçar, Prof. Dr. Atılgan Atılgan, Prof. Dr. Ahmet Ertek, Prof. Dr.Ulaş Şenyiğit, Prof. Dr. Sema Kale, Doç. Dr. Hasan ÖZ, Dr. Öğr. Üy. H. İbrahim Yılmaz | Dersin Yardımcıları | Emre Topcu Birand Özsoy
| Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Tarımsal yapılar ve sulama uygulamaları ve buna ilişkin ülke sorunları hakkında genel bilgiler vermek | Dersin İçeriği | Toprak ve su kaynaklarından optimum biçimde yararlanılması, bu kaynakların korunması ve geliştirilmesi, üretimin çeşitli aşamalarında gerekli tüm yapı ve tesislerin planlanması, projelenmesi ve yapımı, tarım işletmelerinin yapısal ve fiziksel yönden gelişmelerini sağlayan ve etkileri uzun dönemli olan önlemlerin incelenmesi | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:12.01.2024 13:50:00) | | Tarımsal yapılar ve sulama konularının önemini kavrar
| | Ülkedeki Tarımsal yapılar ve sulama çalışmalarına ilişkin sorunları ve çözüm esaslarını öğrenir
| | Toprak ve su kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur
| | Tarım İşletmelerinin planlanması ve sürdürülebilir tarımsal faaliyetler için alt yapılarının hazırlanması | | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır |
|
| | | |
|
|
| |