| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:25.09.2023 12:52:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YZF-0101 | Botanik | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç. Dr. Dilek ÇAVUŞOĞLU | Dersin Yardımcıları | Derste dersi veren öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları kullanılmaktadır. | Ofis Yeri | ATABEY MESLEK YÜKSEKOKULU | E-Posta | dilekcavusoglu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Cuma:10:00- 11:00 | İş Telefonu | 2462713036 | Dersin Amacı | Botaniği tanımlamak ve sınıflandırmak, bitkilerin hücre, doku ve organlarını tarif ederek, organellerini ve işlevlerini öğretmektir. | Dersin İçeriği | Botaniğin tanımı ve sınıflandırılması; Bitki sitolojisi, hücrenin yapısı ve fonksiyonları, hücrenin organelleri ve işlevleri; Bitki dokuları, meristem, epidermis, parankima, kollenkima, sklerenkima, iletim dokusu, salgı sistemi; bitki organları, kök, gövde, yaprak, çiçek, meyva, tohum. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:01.10.2020 14:26:00) | | Bitkilerin hücre, doku ve organları ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olmak. | | Bitkilerin hücre, doku ve organlarınında bulunan organellerini öğrenmek. | | Bitkilerin hücre, doku ve organlarınında bulunan organellerin işlevlerini öğrenmek. | | Botanik ile ilgili kavramları öğrenmek. | | Tıbbi bitkilerin ilaç haline getirilmesi konusunda gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması. |
|
| | | |
|
|
| |