| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:04.01.2024 18:06:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAT-157 | Diferansiyel Denklemler | 3,0 | 0,0 | 1,0 | 3,5 | 5,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Gözde Özkan Tükel | Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü araştırma görevlileri | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bu ders, adi diferansiyel denklemlerin temel kavramlarını ve çözüm yöntemlerini açıklamayı, mühendislikte karşılaşılabilecek problemlerin çözümünde ve yorumlanmasında öğrencilere bu kazanımları kullanabilme yetkinliğini sağlamayı amaçlamaktadır. | Dersin İçeriği | Birinci mertebeden ve yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması ve çözüm yöntemleri, varlık-teklik teoremleri, diferansiyel denklem sistemleri, seri yöntemi, Laplace dönüşümü | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 80 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:20.01.2023 16:26:00) | | 1.Diferansiyel denklemlerin temel tanım ve kavramlarının anlaşılması | | 2.Diferansiyel denklemlerin kullanım alanlarının bilinmesi | | 3. Diferansiyel denklemlerin gerçek yaşam problemlerine uygulanması | | 4.Diferansiyel denklemlerin mühendislik problemlerine uygulanması | | 5-Bazı somut problemlerin diferansiyel denklemler yardımıyla modellenmesi ve çözülmesi | | 6-Öğrencilerin analitik düşünme yetkinliğinin arttırılması | | 7-Disiplinler arası çalışmanın kazandırılması | | 8- Diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemlerinin bilinmesi |
|
| | | |
|
|
| |