| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:25.03.2024 12:44:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAT-152 | Kalkülüs II | 3,0 | 0,0 | 1,0 | 3,5 | 5,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Değişimi ve dönüşümü anlamak amacıyla, çeşitli fonksiyon sınıflarının özelliklerinin analiz edilmesi ve bunun sonucunda birçok fiziksel sistemin davranışlarının tarif edilmesi ve betimlenmesi amacıyla araç ve yöntemler geliştirmek. | Dersin İçeriği | Belirsiz integral: anti-türev ve belirsiz integral kavramları, belirsiz integral örnekleri, belirli (Riemann) integral ve özellikleri, integral alma teknikleri, belirli integral uygulamaları (alan, yay uzunluğu, hacim hesabı, yüzey alanı hesabı, alan momenti ve ağırlık merkezi hesabı), genelleştirilmiş integral ve özellikleri, kutupsal koordinatlarda integral uygulamaları. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 50 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:) | | Fiziksel sistemlerin davranışlarını tarif eder. | | Bir takım reel problemlerin (alan, hacim, vb.) matematiksel olarak nasıl ifade edileceğini bilir. | | Fonksiyonların davranışlarını betimlemek amacıyla geliştirilen integral ve integral alma tekniklerini bilir. | | İntegral alma tekniklerini reel problemlerin çözümünde etkin bir şekilde kullanabilme becerisini sahip olur. | | Diziler, seriler ve yakınsaklık kavramlarını karşılaştığı mesleki problemlerde etkin bir şekilde kullanır. |
|
| | | |
|
|
| |