| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:20.01.2023 15:37:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAT-151 | Kalkülüs I | 3,0 | 0,0 | 1,0 | 3,5 | 5,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Mehmet GÜRDAL | Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü araştırma görevlileri | Ofis Yeri | Fen-Edebiyat fakültesi Matematik Bölümü Oda No:244 | E-Posta | gurdalmehmet@sdu.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Perşembe 16:00-17:00 arası eposta yoluyla iletişim | İş Telefonu | 02462114101 | Dersin Amacı | Değişimi ve dönüşümü anlamak amacıyla, çeşitli fonksiyon sınıflarının özelliklerinin analiz edilmesi ve bunun sonucunda birçok fiziksel sistemin davranışlarının tarif edilmesi ve betimlenmesi amacıyla araç ve yöntemler geliştirmek. | Dersin İçeriği | Kalkülüs için hazırlık, fonksiyonlar ve grafikleri, limit, limit alma yöntemleri ve süreklilik, türev, türev alma yöntemleri ve uygulamaları | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:20.01.2023 15:37:00) | | Fonksiyonların davranışlarını betimlemek amacıyla geliştirilen araç ve yöntemlere (limit, süreklilik ve türev) aşina olur | | Reel problemleri matematiksel bir dille ifade etmeyi (modellemeyi) öğrenir | | Öğrendiği araç ve yöntemleri, reel problemlerin çözümünde etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur | | Grafik çizme becerisi kazanır | | Fiziksel sistemlerdeki değişim oranı hesaplarını yapmayı öğrenir |
|
| | | |
|
|
| |