| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:04.01.2024 21:13:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | KIM-616 | Genel Kimya Laboratuvarı | 0,0 | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç.Dr.Tuğba SARDOHAN KÖSEOĞLU | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | Teknoloji Fakültesi Dekanlık Katı | E-Posta | tugbakoseoglu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Salı 13:30-15:30 | İş Telefonu | 0 246 214 6814 | Dersin Amacı | Öğrencilere kimya laboratuvarını tanıtmak ve basit deneyleri öğretmektir. Öğrencilere inşaat mühendisliği alanında karşılaşabilecekleri temel kimya problemlerini çözebilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmaktır. | Dersin İçeriği | Laboratuvar düzeni ve malzemelerinin tanıtılması, Maddelerin fiziksel ve kimyasal özellikleriyle tanınması, Kimyada saflaştırma yöntemleri, Kristallendirme, Difüzyon, Stokiyometri, İdeal Gaz Sabitinin Hesaplanması, Sıcaklığın Reaksiyon Hızına Etkisi, İndikatörler ve pKa tayini, Asit-Baz titrasyonu, Kimyasal Denge.
| Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:04.04.2024 22:18:00) | | Öğrenciler laboratuvar kurallarını öğrenir. Laboratuvarda kullanılan kimyasal ve sarf malzemeleri tanır. | | Maddelerin fiziksel ve kimyasal özellikleri hakkında bilgi edinir ve çalışma alanı ile ilgili örneklerle pekiştirir. | | Saflaştırma yöntemleri, Kristallendirme, Difüzyon, Stokiyometri, İdeal Gaz Sabitinin Hesaplanması, Sıcaklığın Reaksiyon Hızına Etkisi konularını öğrenir ve deneysel olarak inceler. | | İndikatörler ve pKa tayini, Asit-Baz titrasyonu, Kimyasal Denge gibi kimyanın temel konuları hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamalı olarak pekiştirir. | | Temel kimya problemlerini çözebilme ve uygulayabilme becerisi kazanacaktır. |
|
| | | |
|
|
| |