| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:08.02.2021 13:51:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | FIZ-147 | Fizik Laboratuvarı I | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 1,0 | 2,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Fizik Bölümü öğretim üyeleri | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Fizik I dersinde verilen teorik kavramların, deneysel uygulamalar ve çalışmalar ile kavranılması, deneyler yardımıyla her bir öğrencinin bilimsel süreç içine çekilmesi, öğrencinin deneyler yoluyla elde ettikleri verileri açık ve öz bir şekilde değerlendiren teknik bir rapor hazırlayabilmesi konusunda kabiliyet kazanması.
| Dersin İçeriği | Grafik çizimi ve rapor hazırlanışı, ölçme ve hatalar, düzgün doğrusal hareket, serbest düşme, eğik düzlem ve statik sürtünme katsayısının belirlenmesi, Hooke yasası, merkezcil kuvvet, esnek ve esnek olmayan çarpışmalar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 80 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:08.02.2021 13:51:00) | | - Fizik I dersinde verilen teorik bilgileri deneyler yardımıyla kavrar | | - Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | | - Günlük hayatta karşılaştığı olayları fizik kanunları çerçevesinde yorumlayabilir | | - Verileri analiz etmede kullanılan program ve yöntemleri öğrenir | | - Bireysel çalışma, disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır | | - Verilen ödevler ve deney raporu hazırlama çalışmaları ile mesleki ve etik sorumluluk bilincini geliştirir | | - Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır | | - Bilgiye erişebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır |
|
| | | |
|
|
| |