| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:26.03.2024 18:37:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | SUM-7258 | Göl Yönetimi | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 4. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Doç.Dr. Mustafa CEYLAN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi | E-Posta | esuf@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Mesai saatleri içerisinde
| İş Telefonu | 0 246 214 6400 | Dersin Amacı | Göl ve sulak alan ekosistemlerinde sorunlarin saptanmasi, çözüm yollari gelistirilmesi, veri elde etme, yönetim planlarinin olusturulmasi, paydaslarin belirlenmesi, izleme ve yönetim ile ilgili bilimsel kararlar alabilmeyi ögretmektir. | Dersin İçeriği | Göl ve sulak alan ekosistemleri hakkinda genel bilgi, bu ekosistemleri etkileyen iç ve dis faktörler, su bütçesi, azot ve fosfor bütçesi, trofik durumun belirlenmesi, göl ve sulak alanlarin problemleri ve çözüm yollari, biyomanipulasyon, göl ve sulak alanlar yönetiminin prensipleri, yönetimde yer alacak paydaslarin ve görevlerin belirlenmesi, yönetim stratejileri, örnekleme çalismalari, seçilecek parametreler ve örnekleme sikliginin belirlenmesi, yönetimde sosyo-ekonomik etkiler, izleme programlari, Türkiye ve bazi ülkelerden örnek yönetim çalismalari. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 30 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:26.03.2024 22:31:00) | | Göllerin ekolojik ve hidrolojik işleyişini anlayabilme. | | Göl yönetimi ilkelerini ve uygulamalarını öğrenebilme. | | Göl ekosistemlerinin korunması ve restorasyonu için gerekli becerileri kazanabilme. | | Bilimsel araştırma yöntemlerini göl yönetimi problemlerine uygulayabilme. | | Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirebilme. |
|
| | | |
|
|
| |