| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:26.03.2024 17:51:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | SUM-7251 | Sulak Alanlar | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Doç. Dr. Mustafa CEYLAN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi Dekanlığı | E-Posta | esuf@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Mesai saatleri içinde
| İş Telefonu | 246 214 6400 | Dersin Amacı | Su Ürünleri Mühendisi ünvanı ile mezun olacak öğrencilere; Sulak alanların tanıtımı ve ekosistemler içerisinde önemi, Sulak alanların korunması yönelik yasalar ve uygulamalar, Türkiye de bulunan önemli sulak alanlar ve sulak alanlara yönelik resmi, bilimsel ve gönüllü kuruluşların işlevleri, Uluslararası önemli çevre sorunları anlaşmaları ve Türkiye’nin taraf olduğu anlaşmaların anlatılması, ülkemizin ve dünyanın en önemli sorunlarından olan temiz çevre ve su kıtlığına karşı duyarlılığın önemi vurgulanacaktır. | Dersin İçeriği | Ekolojik denge ve biyoçeşitlilik, sulak alanların tanımı ve bu ortamlara yönelik resmi, bilimsel ve gönüllü kuruluşların işlevleri, Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası anlaşmalar ve protokollerin anlatımı, ülkemizin 7 coğrafik bölgesinde bulunan sulak alanları ve içerdiği önemli biyoçeşitliliğin yazılı ve görsel olarak anlatımı | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 10 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 50 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 10 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:24.01.2024 16:15:00) | | Sulak alan ekolojisi hakkında bilgi sahibi olma | | Sulak alanların fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak | | Sulak alanların ekosistemdeki işlevleri hakkında bilgi sahibi olmak | | Sulak alan yönetimi ve planlaması | | Sulak alanların sosyoekonomik etkileri |
|
| | | |
|
|
| |